Anak Buah c|h

Wednesday, September 29, 2010

Jamuan Raya..!!


peace!!

ada perogol di belakang!!

kat atas lantai pon jadi..??

abis 135 LC uhh..

mari makan..

Azli tacing...fizi nk suap..malu2 lak..

Jari kegemaran Azli .

yam . yam .

x kaver...slurrpp..

sebok je..

Friday, September 24, 2010

Keliru

semakin hari semakin meruntun jiwaku....semakin membara api dendam dalam hati aq nie...aq pelik+hairan=bengong la...knp stiap kali aq dapat seseorang ataw senang paham dapat "CouplE" la..ada ja yg nk test aq pnya...bai...dah taw cika 2 ada balax,,usah la usek..barua alam tol la...cukup lah...aq dah meluat ngan smua nieh...aq taw la ampa jeles ngan aq bila aq dapat cika(awex) comel...
nak cari sendiri la bangkai hoi..kalu muka hensem xpa...nie muka pecah rumah n stock mcm minyak hitam kereta buruk bapak aq jer...muka cam Rosham Noor hero tua pujaan hati ku tu xpa la gak...nk wat cam na...dah orang jeles ngan aq...bak kata Adnan..."aq pon xtaw apa yg hebat sangat aq nie..."kalu nk ambik je la...stakat awex nie aq xkesah la..tapi persoalan nya awex nak ka kt lu barua oii??derrr...aq nie lelaki bermaruah la...aq xkan ambik port n xkan gadoh dan bertumbuk kerana pompuan...bapak aq pesan..."ala...stakat zaman skolah,hang xpayah dok amek kesah la...unk p mana2 sok....bersepah-sepah..."begitu la bunyi nya...btol gak kata bapak aq...tapi yg penting aq syg dya..aq sanggup beri apa saja kemahuan dya...aisehh...serius nie..ngat aq men2 ka??

Wednesday, September 22, 2010

Sakit Hati

dua tiga ary nie aq meluat sangat. xtaw knp..mungkin disebabkan aq terlalu cemburu...n aq hilang kepercayaan kat org yg slama nie aq percaya n aq syg sgt2...mungkin nie balasan untuk aq...maklum la,dulu aq jahat nk mampos...skang pon jahat la gak...cuma kureng ckit la..dulu aq slalu mempermain kan prasaan orang n mcm2 lagi la...btol la org cakap..."Kalau Tuhan 2 nk bg balasan kat kita,sekejap je dapat...cuma bila,kat mana..."agak makan dalam bila aq teringat kata2 nie..aq terima balasan dari Tuhan nie dgn hati terbuka dan aq redha je la...nk wat cam na...tp stiap kali aq dapat musibah ataw dalam bahasa kasar nya "dapat sial",aq akan pikir cam nie "ala, Allah 2 Maha Adil....Dia xkan uji makhluknya lebih dari kemampuan..."aq xleh nk salahkan dunia yg kejam nie...aq slalu pegang tag line nie..."x best la hidup kalu xda masaalah..."btol x...xkan nk hidup happy memanjang...kan,kan??

Sunday, September 19, 2010

Gaduh sekejap..

ari 2 secara xsengaja aq TERmarah kawan aq yg sowg nie...silap aq gak..tetiba mrah dya..aq ngah xda mood masa 2...ntah macam mana aq lost kontrol...aq pon sound terus tanpa memperduli kan hati dan perasaan nya yg selama nie aq xpernah ambil peduli...dya pon tros delete aq dri friend list beliaw..terguris hati ku..aq pon berkata..(dalam hati)"ahh!!peduli apa aq...aq xheran la...muka cam unk,10 aq leh cari.."terdetik di hati ku...knp aq sanggup wat cam 2 kat dya...rasa brsalah menyelubungi diri dowh..aq pon mengambil keputusan...sebagai seorang lelaki SEJATI...aisehh..bkan apa...aq knal dya dari tadika lagi...cukup lah aq kehilangan seorang kawan yg aq knal dari tadika lg..bak kata Adnan.."I don't want BANANA fruit two times"..

pada petang raya ke-10 aq menerima msg yg berbunyi....

sy mungkin bukan org paling penting dlm hidup awak..
tapi..
saya cuma berharap,satu hari nanti ble awk dengar ataw teringat nma saye
awak akan...
tersenyum & berkata..
.."Aq rindu dya"..

aq pon merasa hairan..minah nie btol ke x nie(dalam hati)
aq pon msg la dya...pas2 bermula la babak pujuk memujuk...
skang kami dah ok...siap beraya lagi 2...raya ke-10 baru nk beraya..
maklum la...ada perselisihan faham dalam rumah tangga...kih3x..
ehh...rumah aq ada tangga ka?? begitu la kisah aq..

nie la mbe aq 2...ranggi x??dya akan hancurkan muka korang kalu korang hancurkan hati nya..tapi aq slalu hancurkan hati nya,tapi muka aq masih utuh..hahaha..
sorry ekk sygs..

Dato' Jins Shamsuddin @ UPA..!!



Monday, September 13, 2010

Seloka Di Hari Raya...

Sehari sebelum ari raya...aq lepak la kat umah,pas2 mbe aq si naim uhh soh aq g amek dya kat umah mak angkat dya kat taman sungai mas...aq pon g la ambik dya atas dasar persahabatan yg ntah pape..time nak balik uhh...ada dua ekor polis...apa lagi...kna tahan la...aq dengan bangga nya keluarkan lah lesen aq...wakakaka...depa ingat aq xda lesen ka...silap besar la woi...lepas disoal siasat...kami dilepaskan dengan ikat jamin oleh diri sendiri...aicehh...malam 2...aq kemas barang nak balik kampung..barang banyak giler yg aq bawak...laptop...smua aq bawak..

Malam Raya
time malam raya nie la yg best nieh...aq lepak ngan sepupu kat atas..sampai je kul 8..kami semua keluar cucuh merchon kat luar...kepala nya bapak aq la coz dya yg support merchon..baru malam raya...merchon sekotak yg bapak aq beli dah tinggal separoh...punya la celebrate...siap attack umah sebelah...haha...mcm besa la...adat malam raya..upacara 4wad2 msg pon bermula...aq dapat msg smpai pnoh inbox...tapi yg aq geram nya,,line maxis kat kampong macam cipot...huh..

Pagi Raya Pertama
pagi yg aq tunggu2 dah pon tiba..adik aq bangun dan bertanya kat mak aq... "mak bangun awal nie nak sahur ke??"aq sound tross.."kpala otak unk sahur..dah raya la.."
lawak2..tiba2..ujan turun dengan lebatnya...pehhh...aq pon kuar ngan bapak aq g smayang raya dalam keadaan ujan..dah la baju baru iron...hantu betol...lepas je smayang raya, ingat nak g kubur...tapi ujan xjd la..bapak aq pon drive balik ke umah achik aq..tiba la masa kita beraya...sungguh tidak ku sangka...air mata ku jatuh berderai...ohhh..shahdu...macam besa la...lepas beraya...bapak aq hulur kan sampul berkaler ijaw..haha...sonok nya aq..pas2,aq call orang yg tersayang..nk beraya la konon nya..si dia memohon keampunan kepada ku...meminta dihalal kan makan minum nya...terharu hati ku...ohh...ada taman kot dalam ati aq nie..tapi dalam subjek bio kata...dalam aty ada darah la kot..kui3x

disebab kn ari ujan dengan lebat nya...xdapat la aq kuar beraya kat umah sebelah umah achik aq 2...dah la kat situ awex ramai...haha...xpe2...aq pon lepak2 je kat umah...petang ckit kami kluar beraya kat umah spupu spepet...duit raya mmg banyak arr cta nya..pehh..malam 2,,aq lepak2,chill2,,rock2 kat umah achik aq...tiba2 ada deruman enjin berbunyi...rupa2nya pak sedara aq sampai...pehhh...malam 2 kami sekeluarga tido beramai2...spupu2 mmg ramai la..haha pompuan lak 2...nasib bek aq teringat lagu wali time uhh..tobat maksiat...kih3...

Raya Kedua
ari raya kedua aq ngan family aq pusung2 kampung...pegi beraya la...banyak la gak kutipan derma yg aq dapat..haha..time malam lak...aq g umah spupu aq..spupu2 aq suka bakar duit...so dapat la aq tgok letupan bunga api scara free..haha..raya kedua nieh..xda yg mnarek pon..balik je dari umah spupu aq 2...aq terus smayang n tdo..

Raya Ketiga
raya ketiga aq lepak2 je...tunggu orang datang raya...aq malas nk kluar..just dok kat katil...lepak ngadap laptop barai aq nie...bila nk beli baru xtaw..tiba2, akak sedara aq sampai...dari kelang je pon...haha..sebelum dya nk balik,dya hulur sampul yg berisi kertas berkaler hijaw...hahaha...syukur....rezeki...leh la gak wat isi minyak moto...malam 2 lak...aq kluar ngan spupu aq ronda2 macam oorang gila2..haha...ada benda terbang kat atas kpala aq...aq x sure bnda apa 2..sama ada daun pisang atau pon makhluk tuhan yg paling seram..kui3x..

Raya Ke Empat
aq bersiap nk balik ke taiping...pada malam ketiga nya aq dapat msg dari afiqah.. yg berbunyi.."wei,sok mai umah aq.."sampai ja Taiping,aq terus capai kunci motor aq..haha...aq pon tros gerak ke umah fizi..sampai je kat area kolah DB..aq pon msg la mbe aq uhh...dah la ajak aq mai umah...tapi umah x g taw kat mana...runsing toll...kui3x..dya soh aq tgu kat Seven E...dya kata dya nk mai amek aq...tapi org len yg datang amek aq...orang yg aq kenal...ape namanya..??aq panggil beliaw Cik Nowe..haha..mmg knal la...jiran aq..wakakaka...aq pon follow la moto 135LC depa uhh..aq ngat depa taw jalan...depa pon sesat...yg aq nk tegelak nya...cara bawak moto...aduh...segan aq tgok.tapi aq xrasa depa sesat.msty nk pekena aq nieh..nseb bek minyak moto banyak.huh.kalu aq ada video cara diorg bwk mto,mmg aq upload dlm nieh..haha..pdn muka.setibanya kat tempat yg dituju,,aq pon dengan segan silu nya,...masok la ke dalam umah beliau...
segan usah cakap arr...pompuan ramai..kami dihidangkan bihun sup...aq pon dgn segan tahap gaban,,cedok la cabai ckit...nk kasi pedas...aq tercedok banyak lak..
jd pedas la..air dua gelas x cukup..lepas je makan...aq pon cari point nk balik cepat2..haha...aq pon belah la..tgu apa lagi..sampai ja kat gate villa 2...aq pon lalu la...tapi aq pelik la..asal pintu pagar x tebukak nie...nty aq langgar kangg..
aq pon bukak la visor helmot aq..then pintu gate villa 2 terbuka...rupa2 nya ada camera cctv...malu nya aq..keh3x..aq pon pulas minyak dgn rakusnya..haha...sampai kat area kampong jambu...aq ngan fizi round tepeng jap...lepas 2 balik..pehh...letih...

Begitu lah kisah aq di hari raya...kui3x

Wednesday, September 8, 2010

Bila nak raya??

persoalan nya skang nieh...bila nak raya???
aq dah xsabo2 nie...lepas sahorr sok baru btolak balek kampong..
tangan dah gatal nk cucoh merchon Thunder Clap nieh...
nk cucoh kat taman perumahan takut masok umah orang...
cucoh kat kampong xpa lagi...abis2 kna pokok klapa..hahaha..
bila org tua kat dalam tb nie nak umumkan tarikh hari raya nie...??

Tuesday, September 7, 2010

Lawak bodoh





Persoalan??

Knp blog aq banyak gambar???
Jawapan yg boleh aq bg kat sini ialah...aq malas nak menaip...kalu aq taip pon bkan ada sapa nk baca...kalu aq letak gambar korang boleh golek2 mouse korang ke bawah n preview je gambar2 yg ada...kan senang..buat apa nk susah2...so sesiapa yg berkunjung ke dalam blog aq nie...jgn la banyak bunyi asal blog nie mcm nie...dah nama pon blog...suka hati aq la nk letak ape pon dalam blog nie...blog aq ok..blog aq..hak aq...diulangi, HAK AQ.

Sunday, September 5, 2010

Prostar











Memory of 3sc1 (2009)

video