Anak Buah c|h

Saturday, August 11, 2012

Bersyukur

Assalamualaikum para pembaca , dah lama gila kan aku tak usik blog aku nieh , sibuk gila aku menguruskan hidup , sebab tu xda masa, hah , sokay lah , nanty ada masa aku mekap blog zaman 90-an aku nieh, ok , kali nieh aku nak cerita pasal bersyukur , semalam aku duduk saje2 sambil2 online facebook tu...aku ada terjumpa satu link dari youtube yg amat menarik untuk pengisian sanubari kita, apa yg menarik perhatian aku adalah video yg akan korang tgok nieh menyentuh hati , sekian lama aku tak menangis (last skali aku nangis masa tgok hindustan dua bulan lepas) , tiba2 aku nangis tgok video nieh , sape yg tak rase sebak langsung tgok video nieh , hati dya mmg macam Batman lah katekan -_-

Ok, mula cerita bab bersyukur , apa yg aku boleh simpulkan mengenai pengisian dalam video nieh , pernah tak kita menghargai dan bersyukur dengan nikmat yg kita ada nieh ? Contohnya , nikmat pancaindera , nikmat kesihatan tubuh badan dan sebagainya yg korang faham . Ok , lagi satu , pernah tak kita menghargai kedua insan yg paling penting dalam hidup kita semasa diorang masih ada nieh ? Mak bapak kita ? Mungkin ada segelintir dari pembaca blog aku nie pernah terfikir , tahniah aku ucapkan , aku mention post aku kali nieh untuk orang yg asyik mengejar keseronokan dunia dan yg tak pernah fikir langsung hal nieh . hey kawan , kita hidup atas dunia nieh sat ja , bukan lama mana pun , hargailah dan syukurilah dengan apa, siapa yg kita ada sekarang nieh , fikir2 kan lah , aku cuma memberi nasihat untuk diri aku dan semua yg berada disekeliling aku , sebelum aku endingkan post aku kali nieh , tgok lah video nieh dengan mata hati , bukan mata kepala :) Assalamualaikum , Salam Ramadhan dan Selamat Hari Raya :)




No comments:

Post a Comment